Torkul Gölü Kamp

Dağa çıkalım dağ çıkalım derken 12050 rakımda Torkul Gölü Kamp‘ı bizi cezbetti. İnternetten biraz araştırma yapmaya başlayacaktık ki niye araştırıyoruz ki, biz zaten keşfetmeyi, yollarda kaybolmayı seviyoruz dedik ve Torkul Gölü kamp hazırlığımızı yapıp çıktık yola.

Bu sefer tek başımıza değil Sapanca’dan iki dostumuz ve köpekleri de bize katıldı. Düzce Beyköy’de buluşmak için sözleştik. Onları beklerken biraz dinlenelim diyoruz, çünkü yukarıya çıkmanın uzun ve yorucu olacağını biliyoruz. Malum Laci 35 yaşında ve bazen çok seyahatler onun için çok daha yorucu olabiliyor. Beyköy’de şiddetle akan derenin yanında kahvelerimizi yudumlarken dostlarımızda geliyor ve yola koyuluyoruz.

Düzce Beyköy

İlk hedef Samandere Şelalesi

Bu bölgede böylesine güzel bir şelale olduğunuzdan haberimiz yoktu açıkçası. Giriş 3TL ve bu doğa harikası için bedava. Girişte ki görevliler içerde merdivenleri takip etmeyi bırakmayın diye bizi uyarıyorlar. İlk başta anlam veremedik. Çünkü girince sadece küçük bir şelale sizi karşılıyor. Ama biz görevlilerin dediği şekilde merdivenleri takip ediyoruz ve asıl şelaleyi buluyoruz, suyun şiddeti ile aşınan kayaların güzelliği arasında gezmeye devam ediyoruz. Tam tur attığınızda tekrar kapıya varmış oluyoruz. Bura da ayrıca mangal yapabileceğiniz, kahvaltı hizmeti de veren güzel bir tesiste bulunuyor ancak bizim gittiğimiz gün resmi tatil olduğu için orası da kapalıydı.

Samandere Şelalesi

Asıl Hedef Torkul Gölü Kamp

Şelaleden çıkınca görevlilerden göle nasıl ulaşım sağlayacağımız konusunda yol tarifi alıyoruz. İki tane yol olduğunu birinin şelalenin oradan olduğunu ve yolun çok kötü olduğunu belirtiyorlar. İkinci yol ise Beyköy’den giden yol. Bu yolun daha rahat olduğunu, navigasyonu değil tabelaları takip etmemizi söylüyorlar ve biz onlara uyuyoruz.
Yağmur zamanına denk geldiğimiz için yollarda çamur ve su birikintileri ile çok sık karşılaşıyoruz. Alçak ve güçsüz bir araba ile gidecekseniz tavsiye etmiyoruz. Gelenlerin çoğu suv araçlar ile geliyorlar. Dostlarımızda suv araç olduğu için ve bagajda da çeki halatımız olduğu için onlara güvenerek Laci’yi bütün çamur birikintilere sokarak yola devam ediyoruz. Yol boyunca çok güzel ağaç ve yeni açan rengarenk çiçekler bize görsel şölen yaratıyor ve neyse ki hiçbir yol sorunuyla karşılaşmadan gölete ulaşıyoruz.

Torkul Göleti

Torkul Gölü Kamp Yapılacak Yer

Hemen göletin çevresinde keşfe çıkıyoruz. Kampçılar yerlerini almış ve göletin etrafını doldurmuşlardı. Ayrıca göletin kenarına araba ile gelemediğiniz için seçim yaparken eşyalarınızı yürüyerek taşıyacağınızı ve kolay bir yol olmadığını göz önüne getirmenizde fayda var. Hava kararmaya ve yağmur gelmeye başladığı için kendimize göletin yukarısında büyük ağaçların arasında arabalarımızın yanımızda olabileceği bir yer seçiyoruz. Hemen önce yağmura hazırlık yapıp iki araç iki ağaç ile doğadan yardım alıp tentemizi geriyoruz.

Torkul Göleti Kamp

Böylelikle ateşimizi yakıp çadırlarımızı rahatça kurduk ve yağmur ile beraber gök gürültüsü bizi yakaladı. Ateşimizin başında polarlara sarılıp muhabbete başlayınca evin rahatlığı sizi buluyor, dışarda olduğunuzu unutuyorsunuz. Gecenin ilerleyen saatlerinde bir tilki bizi ziyarette bulunuyor fakat sonrasında hemen gözden kayboluyor.

Sabah aşırı derecede sisin içinde uyanıyoruz. Görüş mesafesi oldukça düşük. Gece yağmurdan çoğu kampçının gittiğini görüyoruz. Kahvaltı için hemen ateşimizi yakıyoruz. Çok fazla oyalanamıyoruz, tekrardan yağmur başlayacağı için hemen eşyalarımızı toparlayıp yollar daha fazla çamur olmadan çıkmamız gerekiyor. Bu noktada uyarmamız gereken bir konu ise Torkul Gölünde çöp konteynerlerinin olmadığı. Büyük bir çöp yığını oluşmuş, koku ve sineğe yol açmış durumda. Bazı piknikçiler ve kampçılar bunun üzerine daha da çöplerini attıkları için onları kınıyor ve biz bütün çöplerimizi de toplayarak yola koyuluyoruz.

Torkul Göleti Çadır

Dönüş yolunda geldiğiniz yolu takip etmeniz önemli. Navigasyon ile yola çıkarsanız sizi kısa yola sokuyor ve köylülerin takip etmeyin dediği gerçekten çok bozuk olan yola sokuyor. Biz de bu hataya düşüp kısa bir süre gittikten sonra devam edemeyeceğimizi anlıyor ve geri dönüp geldiğimiz sapaktan yola devam ediyoruz. Gece yağan yağmur yolları daha çamurlu ve engebeli hale getirmiş. Bir önceki gittiğimiz yolun yanında bu hiç birşey. Çok zorlanmadan köy merkezine varıyoruz. Bir kampın daha sonuna gelip biz İstanbul’a doğru devam ediyoruz.

Kısaca Notlar;

Not 1: Torkul Gölü’nde telefon çekmiyor. Çok kısa bir süre şebeke gelse de konuşma yapmanıza imkan tanımıyor.
Not 2 : Bu kampımızda kamp giriş ücreti gibi ekstra maliyetler oluşmadığı için sadece yol ve yemek masrafımız bulunuyor.
Not 3: Ulaşım İstanbul’dan Torkul Gölü’ne yaklaşık 4 saat sürüyor.
Not 4: Son alışveriş yapabileceğiniz yer Düzce Beyköy. Buradan sonra dağ yolunca alışveriş yapabileceğiniz hiç yer bulunmuyor. Göletin etrafında temiz su akan 2 adet çeşme bulunmakta.