Kömür Limanı Kamp

Çanakkale sınırlarına girince doğanın, havanın hatta suyun bile değiştiği gerçeğiyle kamp için planımızı yaptık. 2013 senesinde kamp yaptığımız Kömür Limanı Kamp ‘ını tekrardan ziyaret edelim istedik. Cumartesi sabah erkenden yola çıktık. İstanbul’dan ortalama 3,5 saatte Gelibolu’ya geliyorsunuz. Kömür Limanı ‘na gitmeden önce tavsiyemiz Gelibolu’na uğramanız ve market ihtiyaçlarını karşılamanız. Çünkü Kömür Limanında sadece su ve çay içebileceğiniz işletme mevcut.

Kömür Limanı Kamp Yerine Nasıl Gidilir?

Bizde Gelibolu merkezden alışverişimizi yaptıktan sonra Kömür Limanı ‘na doğru yola çıkıyoruz. Shell benzinliğinden ortalama 500metre sonra göbekten sağ tarafa dönüyorsunuz. Burada belirtmemiz gereken durum tabela çok eski olduğu için okumakta zorluk çekebilir ve dönüşü kaçırabilirsiniz. Yaklaşık 45 dakikalık bir yol bekliyor olacak sizi. Asfalt yoldan devam ediyoruz ve Fındıklı köyüne geldiğiniz zaman yine eskimiş tabelaları takip ediyoruz. Buradan sonra zemin sert toprak olarak karşımıza çıkıyor ve hızımız düşüyor. Son virajlara geldiğiniz zaman denizi görüyor ve Saroz’un eşsiz manzarası ile koya iniyoruz.

Kömür Limanı Satılmış

Kömür Limanı Kamp ‘ına daha önce geldiğimizde koy herkese açık ve ücretsiz kamp alanına sahipti. Bu sefer hüsranla karşılaştık. Koy özel bir işletmeye kiralanmış ve ticaret haneye dönüştürülmüş. Sahile çadır kuramıyor sadece işletmenin gösterdiği alana çadırınızı kurabiliyorsunuz ve kişi başı 30TL kullanım bedeli talep ediyorlar. Ne yapalım bu kadar yol geldik geri mi döneceğiz diyerek istemeyerek bu parayı ödüyoruz. Tabi ne artı yönü var onu da söyleyelim. Daha önce geldiğimizde elimizi yıkayacak çeşme ve tuvalet yoktu. Şimdi ise işletme çeşme, tuvalet ve duş alanı kurmuş.

Kömür Limanı 'nda kamp

Çadırımızı sahile en yakın alana kurduk ve hemen her zaman ki gibi ilk ateşimizi yakmak için kuru odun aradık. Neyse ki Sülüklü gölde ki gibi yağmur sorunu olmadığı için rahatlıkla kuru odun bulabildik. 😊 İlla ki bir sorun bizi bulacak. Tek katmanlı çadırımız olduğu için sıcak ile baş etmek zorunda kalıyoruz.  Ormanlık alana kurmak istediğiniz zaman da ise işletme izin vermiyor. Alanın karavanlara ait olduğunu söylüyorlar. Akşam yemeğinden önce bir tur denize girmeden olmaz tabi. Saroz’un buz gibi sularına kendimizi bırakıyoruz. Akşam yemeğimiz yedikten sonra her zaman ki gibi ateşin keyfini kahve ile sürdük. Gündüz hava her ne kadar güzel olsada güneş gittikten sonra rüzgar içinizi üşütüyor ve ateşe sığınıyorsunuz.

Burada belirtelim, Kömür Limanı Kamp yapmaya geldiğinizde scuba diving yapabileceğiniz iki tane işletme de mevcut. Biz yapmak istemediğimiz için fiyatlarını sormadık ama söylenenlere göre Saroz’un su altı zenginlikleri oldukça fazla. Zira dalış yapmaya gelenlerin sayısı da bir hayli fazlaydı.

Uyku Sorunu

Uykuya geçtiğimizde ise çadırlar birbirine yakın olduğu için gece çok fazla grup gürültülerine maruz kaldık. Sabaha kadar ateş yakıp sohbet edenler mi, kahkaha atanlar mı ararsınız. Tabi çadır kurma alanı tek bir nokta olunca böyle sorunlarla karşılaşabiliyorsunuz.

Sabah ise çığlık sesleriyle uyanıp hemen bir şey oldu sanıp çadırdan fırladık. Ama denize girenlerin soğuk su yüzünden çığlık attıklarını anladık. Kalkmışken kahvaltımızı hazırlamaya koyulduk. Yanımızda kamp tüpümüz olduğu için sıcakta bir daha ateş yakmakla uğraşmamıza gerek kalmadı. Sonrasında güneşin ve denizin tadını çıkardık.

Kömür Limanı

Olumsuzluklara rağmen Kömür Limanı Kamp ‘nı buz gibi suyuyla, yıldızlarıyla, doğasıyla çok sevdik. Belki bir gün tekrar yolumuzun düşer…