Karavanla Fethiye

Karavanla Fethiye ’ye geldik dostlar. Datça’dan yola çıktık, Göcek’te mola verdik ve konaklamak için Fethiye’ye geldik. Fethiye her zaman hem turizm hem doğa olarak ilgimizi çeken bir destinasyon olmuştu, bizi yine yanıltmadı.

Kabak Koyu

Fethiye’de görmeyi çok istediğimiz yerlerden biri Kabak Koyu’ydu. Ölüdeniz’den ortalama 18km uzaklıkta. Aynı zamanda Faralya Köyü’ne 8 km uzaklıktadır. Yani o gördüğümüz yamaçtaki Faralya oteller bölgesinde. Sahil sit alanı olduğu için bir işletme mevcut değil. Bu genel bilgilerden sonra gelelim bize.

Fotoğraflar mükemmel. Ama herkesin tepeden bir fotoğraf çekmesi ve Faralya’ya gitmesinin bir nedeni varmış. Gitmeden önce birkaç farklı esnafa “karavanla gidebilir miyiz, yolu kötü diyorlar” diye sorduk. Onlar da bize “gidersiniz yolu düzelttiler” dediler. Hatta bir esnaf abimiz sağ olsun Kabak Koyu’nda çalışan bir arkadaşını aradı “gelsinler burada kalırlar” şeklinde yanıt geldi. Biz de gittik.. Ancak daha önce böyle bir yol görmemiştik gerçekten çok virajlı ve uzun bir dağ yolu. Bu kısmı bir şekilde atlattık, Selçuk çok iyi araba kullandığı için bu şekilde devam ederiz dedik. Yolun son bir kilometresinde refüj yok oldu. Bir tarafınız uçurum, yol mıcırlı kayarsak aşağı gideriz düşüncesiyle sona gelmeyi başardık.

Ve bizi bir otopark karşıladı. Kalırsınız dedikleri yer meğerse bu yeni otoparkmış. Deniz görünmeyecek kadar uzak, araçlar girip çıkıyor ve toprak zeminde konaklayın daha ileri gidemezsiniz dediler. Bütün eşyalarınızı alıp sahile yürüyecektik ya da. E karavanda bütün eşyaları alıp gidemeyeceğimiz için ve yolu bizi çok yorduğu için burada kalmamaya karar verip, zorlu yoldan geri döndük.

Çalış Plajı Karavan Konaklama

Çalış Sahili Karavan Konaklama

Karavanla Fethiye dedik peki nerede kaldık. Çalış sahilinde kamp alanında, denize sıfır bir konumda iki gece kaldık. Hem biz hem karavan dinlensin dedik. Elektriğimizi ve suyumuzu doldurduk. Dalga sesleri eşliğinde akşam yemeğimizi yedik. Sonra güzel bir film açtık ve sahilin tadını çıkarttık.  Fethiye Çalış sahilinde, Flamingo Camping’in karavan konaklaması için olan kesiminde kaldık. Hemen önümüz sahil, köpekler koşuyor, gün batımı muhteşem adeta filmden bir kare gibi. Nisan ve Kasım ayları arasında Çalış Plajı konaklamak ve denize girmek için oldukça uygun. Otel ve pansiyonların yanında çadır ve karavan konaklama alternatifleri mevcut. Dalgalarıyla meşhur olduğu için sörfçülere de denk gelebilirsiniz. Eğer şanslıysanız Caretta Caretta’ları bile görebilirsiniz.

KARAVANLA FETHİYE / ÇALIŞ SAHİLİ GÜN BATIMI

Karavanla Fethiye / 12 Adalar Tekne Turu

Karavanı bir günlüğüne aldattık. Burada konaklarken tekne turu ayarladık. Sevgili İlker Yiğen’in videosunda görmüştük. Güzel, bangır bangır müzikten uzak, az kişili bir tekne turu olduğunu görünce karavan turumuzun başında tekne turuna Fethiye’de çıkarız diye kararlaştırmıştık. Sizin de yolunuz düşer ise Murat Kaptan’ı mutlaka aramalısınız. Ayrıca Kardeşler Yelkenli Gezi iletişim bilgilerini aşağıda bulabilirsiniz.

Fethiye Tekne Turu

Yassıcalar Adasında verdiğimiz kısa molada tekneden inip hem yüzme hem kısa bir tur imkanına sahip olduk. Cennet Koyu’nda ise muhteşem denizin tadını çıkartıyorsunuz. Tersane Adası olarak geçen koyun tarihinde Bizans ve Osmanlı tarafından işletilen bir tersane olduğu söylenir. Bunların dışında her biri birbirinden güzel takım adaların koylarını gezerek doğal güzelliğin içinde çok memnun kaldığımız bir gün geçirdik.

Tekne turundan sonra karavanımızın yanına Çalış’a geçtik. Gün batımına yetiştiğimiz için çok şanslıydık, Çalış plajı gün batımını izlemek için güzel noktalardan biri. Akşam yemeğimizi hazırlayıp dinlenme vakti. Yarın yoldayız tekrar.

Flamingo Camping Çalış İletişim / 0505 804 9007

Murat Kaptan İletişim / 0542 326 2314

Karavanla Datça Yazımız için TIKLAYINIZ.

Karavanda Balayı Yazımız için TIKLAYINIZ.

YOUTUBE FETHİYE VIDEOMUZ İÇİN TIKLAYINIZ

Instagram’dan bizi takip etmeyi unutmayın 🙂