Karavanla Ege Akdeniz Turu

Karavanla Ege Akdeniz turu İstanbul’da başladı. Pazar günü karavanımızı teslim aldık ve bir gece karavanı otoparkta bıraktık. Pazartesi sabah erkenden yola çıktık. Sonunda on günlük Ege – Akdeniz karavan turumuza başlıyoruz.

Karavanla Ege Akdeniz Rotamız

Bir önceki yazımızdan biliyorsunuz ki bu bizim aslında balayı turumuz. Bilmiyorsanız da hemen bir önceki yazımızı okuyun, bir tebrikler hayırlı olsun yorumlarını bırakın, geri gelin. Karavanla Ege Akdeniz turu için ilk başta rotamızı önceden planlamayı düşündük. Sonrasında genel bir plan çıkartıp yolda geliştirmeye karar verdik. İlk durağımız İzmir. İstanbul’dan İzmir’e beklediğimizden daha uzun sürede gittiğimizde doğru bir karar verdiğimizi anladık. Binek araç ile alınan yol ile karavan ile alınan yol arasında ciddi fark oluyor. Aracın ağırlığı ve hız sınırları tahminlerin gerisinde kalmamıza neden oldu. Bu durum karavanla Ege Akdeniz turunda rotamızı çizerken bize yön veren en etkili konu oldu. Bazı yerleri es geçmemiz bazılarına ise farklı zamanlarda uğramamız gerekti. Peki kısaca rotamız nasıldı;

İstanbul-İzmir-Didim-Datça-Göcek-Fethiye-Kaş-Antalya-Salda Gölü- Sapanca – İstanbul

Eski Foça

İlk durağımız Eski Foça oldu. İstanbul’dan sabah 8.30’da yola çıktık. Karavana alışmamız, hız sınırları yolda molalar derken İzmir’e varışımız planladığımızdan daha geç oldu. Ancak Eski Foça’ya geldiğimizde buna değdiğini gördük. Ufak meydanı, güzel dükkanları ve gün batımı kısa sürede gönlümüzü kazandı. Gerçekten birkaç gün konaklamak istediğimiz bir yer oldu ancak bir gece konaklayabildik. Eski Foça’da karavancıların uğrak yeri olan İngiliz Burnu’nda gecemizi geçirdik. Birkaç karavan ve çadır bize eşlik etti. İki tarafının da deniz olduğu bir koy düşünün, nasıl güzel. Karavandaki ilk gecemiz için çok iyi bir yer seçmişiz. İngiliz Burnun’da herhangi bir tesis yok. Çok rüzgarlı olduğu için yemeğimizi karavanda yedik ve yorgunluktan erkenden yattık. Buranın keyfini bir başka gelişimizde rahat rahat çıkartacağız.

Karavanla Ege Akdeniz Turu - Didim Dalyan Koyu
Karavanla Ege Akdeniz Turu – Didim Dalyan Koyu

Didim

Eski Foça’dan sabahın erken saatlerinde kalkıp yola çıktık. Planımız Didim değildi ama ilk gün deneyimimizden daha uzun bir yolculuk yaparsak hava kararmadan konaklama yerimize ulaşamayacağımızı öğrenmiştik. Bu yüzden daha kısa bir rota seçip, Didim’in güzel bir koyunda bir gece geçirdik. Yanımızda yine çadırda konaklayanlar vardı. Hem kamp hem karavan için bulunduğunuz konumda bir başkalarının da olması güven veriyor. Didim’de Dalyan koyunda konakladık. Dalyanaki koyu olarakta geçiyor. Burada da bir kamp ya da tesis bulunmuyor. Özellikle su ve temel ihtiyaçlarınızı yanınızda getirmeniz gerekiyor. Aracınızı denize sıfır park edip güzel bir konaklama geçirebilirsiniz.

Bodrum – Datça

Karavanla Ege Akdeniz turu devam ediyor. Didim’den Bodrum’a geçmeyi planladık ancak Datça’yı görmeyi çok istiyorduk. Ancak Didim-Bodrum- Datça yaparsak yolumuz çok uzun sürecekti. Gidecek görülecek yerlerimizde bir hayli fazla. Ne yapsak diye düşündük ve Bodrum’dan Datça’ya feribot olduğunu gördük. Bu alternatifi kullanarak yolu oldukça kısaltabilirdik ancak karavan için feribot fiyatı çok pahalıydı. Oldukça pahalıydı. Bu yüzden Bodrum’u elemeye karar verip yolumuzu direkt Datça’ya çevirdik. Çokta iyi yaptık bir diğer yazımızda Datça’dan detaylıca bahsedeceğiz.

Karavanla Ege Akdeniz Turu Göcek
Karavan Turu Göcek

Göcek

Evett, Datça’yı bir başka yazıda anlatacağımız için bir sonraki uğrak yerimiz Göcek’e geçiyoruz. Uğrak diyoruz çünkü burada kısa bir mola verdik konaklamadık. Göcek tekne turu yapmak için çok güzel bir nokta. Biz Fethiye’de tekne turu yapacağımız için burada değerlendirmedik. Sahilden dondurmamızı alıp miss gibi deniz havasını soluyarak bir yürüyüş yaptık. Tabi marinadaki tekneler biraz moralimizi bozmadı değil. Ama yolumuz var durmak yok devam. Buradan Fethiye’ye geçtik, 2 gece konakladık ancak ayrıntılı bir yazı geleceği için detayları vermiyoruz.

Kaş

Dediğimiz gibi Fethiye’de 2 gece konakladık ve tekrar yoldayız. Fethiye’den sonra Patara Kum tepelerine uğrayıp Kaş’a geçtik. Bu tarz merkezi yerlerde karavanı bırakmak sorun oluyor o yüzden daha önce hiç merkez gezmemiştik. Ama burayı da görmeyi çok istiyorduk o yüzden Kaş marinaya karavanımızı park edip etrafı gezmeye koyulduk. Kaş’ta gerçekten çok fazla yeme içme alternatifi var. Her zevke ve bütçeye uygun. Biz de kendimize öğle yemeği ısmarlayıp enerji topladık. Ee Kaş’ın yokuşları için şart. Yazlık bölgelerdeki dükkanları gezmeyi hep çok severiz. Hemen birkaç butik baktık ve tabii ki hem kendimize hem hediyelik alacak bir şeyler bulduk. En önemlisi de güzel bir üçüncü dalga kahveci bulup soğuk kahvelerimizi aldık. Kaş’ta konaklama imkanı da oldukça fazla. Otellerin yanında birkaç kamp alanı da gördük. Üstelik merkeze yakın konumda. Burada deniz aktivitelerinin oldukça alternatifli olduğunu söyleyebiliriz. Tekne turları, dalış turları, deniz paraşütü gibi. Tabi buraya gelmişken nereyi de gördük.

Karavanla Kaş
Karavan Turu Kaş

Kaputaş.. Tam olarak beklediğimiz gibi çok kalabalık ama çok güzeldi. Gerçi yol üzerinde gördüğümüz bütün Kaş koyları çok güzeldi. Araba park edecek yer olmadığı için durmadık ama görmekte bize yetti. Yola devam.

Buradan Antalya merkeze geçtik. Antalya için detaylı bir yazı geleceği için onunda ayrıntılarını vermiyoruz. Bir gece Çıralı sahilde, bir gece karavan kampında konakladığımızı söyleyebiliriz.

Çok görmeyi istediğimiz bir yer daha Salda Gölü. Buradan da kısaca bahsetmek olmaz detaylı yazıyı bekleyin.

Karavan Turu

Karavanla Ege Akdeniz Turu Sapanca Son Durak

Salda’da konaklamadık çünkü son gecemizdi ve ertesi gün İstanbul’a karavanı teslim etmemiz gerekiyordu. Salda’dan İstanbul’a tek seferde gelmek yerine İstanbul’a daha yakın bir yerde konaklamayı tercih ettik. Ve son gecemizi Sapanca’da Selçuk’un kuzeninin bahçesinde geçirdik. Bahçesinde demek çok doğru bir tabir oldu çünkü bütün gece hep beraber oturup sonra karavanımızda uyumak için bahçeye döndük.

Ve bir yolculuğun sonu. Sabah Sapanca’dan yola çıktık. Eşyalarımızı eve bırakıp karavanı teslim ettik. Evimize kavuştuğumuz için mutluyduk ama karavanı bıraktığımız için üzgün. Bir sonraki karavan turu için sabırsızlanıyoruz.