Karavanla Antalya

Balayımızın sonlarına gelirken karavanla Antalya ‘dayız. Karavan yolculuğumuzun her anından keyif alırken bitecek olması da bizi üzmüyor değil. Ama moral bozmak yok yola devam. Antalya sınırları içerisine girdik ve ilk durağımız Patara Kum Tepeleri oldu.

PATARA KUM TEPELERİ

Görmeyi oldukça çok istediğimiz ama bu kadar güzel olacağını düşünmediğimiz bir yerdeyiz. Karavanla Antalya dedik ama Fethiye’den yola çıktık Patara Kum Tepeleri Antalya sınırları içerisinde olsa da Fethiye’ye daha yakın. Geldiğimize çok mutlu olduğumuz kendimizi bir anlığına çölde hissettiğimiz bir ortam. Sahil desen mükemmel, tepenin ardından yürürken denizi görünce vahada gibi hissediyorsunuz. Burada herhangi bir işletme yok. Denize geleceksiniz kendi sandalyenizi şemsiyenizi getirmeniz gerek. Böyle bir yeri ülkemizde görmek bizi ayrıca mutlu etti.

Adrasan

Antalya’da ilk konaklama planımız Adrasan’dı. Sahilinin çok güzel olduğunu biliyorduk. Ama tahmin ettiğimizden çok çok daha kalabalıktı. Hem sahil hem kamping alanlarının kalabalığı şaşırttı bizi. İçimiz hiç rahat etmedi çok uzun bir yol gelmiş olmamıza rağmen geri dönme kararı aldık. Çünkü yolcuğumuzun başından beri çok dikkat ettik ve izole olmayı başardık. O sırada aklımıza Çıralı geldi.

Karavanla Antalya / Çıralı

Adrasan ile Çıralı arası yaklaşık yarım saat sürdü, dağlık ve virajlı bir yol olmasına rağmen yorucu değildi. Adrasan’ın aksine Çıralı çok sakindi. Burada birkaç kamping ile görüştük ancak karavana uygun olmadığı için kalamadık. Görüştüğümüz yerler ağaçlıklı olduğu için güneş panellerine çarpabileceğini ilettiler. Nerede kalsak diye bakarken sahilde toprak bir futbol sahası gördük ve o da ne bir karavan kalıyor. Hemen yanına gittik bölgede kalmamız sorun olur mu dedik. Abimiz bir aydır kalıyormuş ateş yakmadığınız sürece jandarma karışmıyor dedi biz de hemen yerleştik. Çıralı sit bölgesi olduğu için kamping alanları dışında kamp yapmak, ateş yapmak ve caretta caretta yumurtalama alanı olduğu için kumsalda çadır kurmak ve kumsaldan kum almak yasak. Zaten tabelalar sizi yönlendiriyor. Bu dağların arasındaki güzelim koyda muhakkak kalıp denizin ve doğanın keyfini çıkarmalısınız.

Karavanla Antalya / ÇIRALI

Karavanla Antalya / Lara Plajı

Yolculuğumuzda sıradaki duraktayız. Burada karavan parking’de kaldık. Çok güzel gerçek bir karavan alanıydı. Türkiye’de karavan parkları çok yaygın olmadığı için çadır kamp alanlarına karavan alıp toprak zeminde konaklıyorsunuz, uzatma ile elektrik veriliyor. Burada her aracın kendi park yeri ve araç başına elektrik ve su hattı mevcuttu. Sahile de 100 metre alanda hemen denize girmenize olanak sağlıyor. Sabah erkenden kalkıp Lara Plajında denize girdik. Su mükemmeldi. Kumsal zaten şahane. Google’da Lara Karavan Park olarak aratırsanız çok kolay bulabileceğiniz bir lokasyonda. Bu tarz yerlerin ülkemizde artması dileğiyle diyelim o zaman.