Karavanda Balayı

Eveet, konu başlığında da gördüğünüz gibi karavanda balayı yaptık yani biz evlendik. Uzun bir süreç oldu bizim için, ilk aldığımız nikah tarihi iptal edildi. Instagram’dan takip edenler görmüştür Haziran’dan Eylül’e kaydırmak zorunda kaldık. Eylül’de de ufak tefek aksaklıklar olsa da evlendik ve karavanda balayı yaptık.

Covid 19 nedeniyle ilk balayı planımız Bali iptal oldu. Umarım önümüzdeki sene her şey normale döner, sağlığımıza kavuşuruz, dünya daha sakin bir hale gelir ve biz asıl planımızı gerçekleştirme fırsatı buluruz.

Baştan belirtelim, bu yazı da sadece karavanda balayı deneyimimizi aktaracağız karavan kiralama ve gezi noktalarındaki deneyimlerimizi sonra ki yazılarımızda ileteceğiz.

Karavanda Balayı Yola Çıkış

Neden Karavanda Balayı Tercih Ettik?

Malum bu süreçte otele gitmek istemedik. Her ne kadar güvenli sağlık sertifikası bulunan oteller olsa da biraz olsun şu maskeden kurtulalım, kendi başımıza kalalım dedik. İlk planımız da iptal olunca biraz otelden soğuduk. Bizi bilen biliyor çok fazla aynı yerde kalmayı da sevmiyoruz. Ve hep istediğimiz karavan hayatını deneyimlemek için iyi bir fırsat olduğunu düşünerek karavan kiraladık.

Memnun Kaldık Mı?

Açıkça söyleyelim biz çok memnun kaldık. Ancak bu sizin balayından ne beklediğinize, hayat tarzınıza göre ve en önemlisi iki tarafında ne istediğine göre değişir. Biz zaten bunu çok istediğimiz için 10 günlüğüne de olsa deneyimleme fırsatı bulduğumuz için memnunuz. Ama sizin ya da eşinizin istediği balayı kafasıyla eşleşir mi, iyice düşünün ilk günlerden kavga çıkmasın. Özellikle Covid günlerinde izole bir ortamda tatil yaptık. Her günümüzü farklı bir yerde geçirebildik. İstediğimiz konaklama imkanına sahip olduk. Kiralık karavanda olduğumuz için gelecekteki karavanımız için kafamızda planlar oluştu.

Karavanda Balayı Artı Yönleri

Karavanda olmanın ilk artı yöne tabii ki sabit olmamanız. İstediğiniz yere istediğiniz zaman gidebilirsiniz. Çok güzel manzaralarda ya da doğanın içinde konaklayabilirsiniz. Bununla beraber bir çok yerde ücretsiz konaklayabilirsiniz. Diğer karavancılarla arkadaşlıklar edinebilirsiniz; kampta olduğu gibi karavanda da herkes çok yardımseverdir. Tatile istediğiniz ekipmanı ya da eşyayı getirebilirsiniz yer sıkıntınız olmaz. Hem çalışıp hem seyahat edebilirsiniz. Bildiğiniz gibi internet artık yanınızda gezdirebileceğiniz kadar kolay ulaşılabilir oldu.

Karavanda Balayı Kahve Demleme

Karavanda Balayı Eksi Yönleri

Bizim için eksi bir yön değildi ama sizlere fikir vermesi için böyle bir başlık açtık, genele göre eksi sayılabilecek birkaç şeyden söz edebiliriz. Yemeğinizi kendiniz yapıyorsunuz – dışarıda da yiyebilirsiniz ama biz genel de koylarda kaldığımız için kendi yemeğimizi kendimiz yaptık. WC ve duş konforundan feragat etmeniz gerekiyor. Evet, karavanda her ikisi de var ama sınırlı su olduğu için dikkatli kullanmanız gerek ve kasetli WC kullanıyorsanız kaseti boşaltmanız gerek. Biz karavanın dış duşunu kullanarak pis su deposunu mümkün olduğu kadar az kullandık. Kasetli tuvaleti ise yine merkezden uzak ve kamp alanı dışında kaldığımız yerlerde kullandık. Ama zaten aklınızda karavan kiralamak ya da karavanda balayı geçirmek isteyenler var ise bunları göz önüne alıyordur. Sadece dediğimiz gibi bu deneyimi iki tarafında yaşamak istemesi önemli.

Kiralık Karavan ve Covid 19 Riskleri

Karavan kiralık olduğu için aldıktan sonra tamamen ilaçlattık. Kiraladığımız yer, bu dezenfekte işlemini bizden önceki kiralayanlardan aldığında yapıyor ama içimizin rahat etmesi için biz tekrar yaptırdık. Çamaşır suyumuz ve dezenfektanlarımız yanımızdan eksik olmadı. Ve bir diğer konu tüm eşyalarımızı kendimiz götürdük. Çarşaf, yastık kılıfı, pike ve mutfak eşyalarını.. Bu sayede bulaş riskini en aza indirdiğimizi düşünüyoruz. Çok az yerde kamp alanında kaldık ve kaldığımız yerlerin ortak alanlarını kullanmadık bu sayede sadece elektrik ve su hizmeti alarak kimseyle temas etmemiş olduk.

Bu bağlamda kendimizi koruduğumuz için bize bir risk oluşturmadı. Ama tedbiri bırakırsanız her zaman her yerde bulaş riskiniz var.

Size karavanı kiraladığımız yerin iletişim ve lokasyon bilgilerini de verelim, incelemek ister ya da denemek isterseniz aklınızda bulunsun.

İletişim

Karavanımız İstanbul Avcılarda bulunana Gezen Evim’den kiraladık. Aşağıdaki web sitelerinden detaylara ulaşabilirsiniz.

Covid Sürecinde Otel mi Kamp mı sorusunu cevapladığımız yazımız için TIKLAYINIZ.

Açık Bilet Nedir yazımız için TIKLAYINIZ.

Sonbahar Kampında Dikkat Edilecekler yazımız için TIKLAYINIZ.

KARAVANDA BALAYI VLOG için buyurunuz TIKLAYINIZ.