İğneada Longoz Ormanları Kamp

Uzun zamandır planladığımız İğneada Longoz Ormanları Kamp ını sonunda gerçekleştirdik. Cumartesi sabah tüm hazırlıklarımızı tamamlayıp yola koyulduk. İstanbul’dan yaklaşık 230 km sonra Trakya’nın tarlalarından geçerek İğneada Longoz Ormanları sapağına kavuştuk.

İğneada Longoz Ormanları Kapı

Biz tüm alışverişimizi İstanbul’dan tamamladık özellikle göllere ulaştıktan sonra eksik bir şey aklınıza gelirse ya Demirköy’e ya da İğneada sahile 15 km yol kat etmeniz gerekiyor.

İğneada Longoz Ormanları Kamp yapmak için yol tabelası karşınıza çıktıktan sonra ilk durak Mert Gölü.

Mert Gölü

İğneada Mert Gölü

İğneada Longoz Ormanları Mert Gölü’nde dönemsel git-geller oluyor. Gölün tam yanında sazlıklar olduğu için kamp atmaya elverişli değil. Orman içlerine kamp atılıp göl tarafında güzel bir yürüyüşe çıkılabilir.

Kalabalık olduğu ve göl kenarına kamp atamayacağımız için biz ikinci durak olan Hamam gölüne doğru yol aldık.

Hamam Gölü

İğneada Longoz Ormanları Hamam Gölü

Hafta sonu olduğu için tur otobüsleri park alanını kapıyor ve oldukça kalabalık bir insan kalabalığıyla karşılaşıyoruz. Akşamüstü olmasıyla günübirlikçiler çekiliyor ve ortam bize kalıyor.

Hamam gölü beklediğimizden çok daha güzel çıkıyor. Kendimize göl kenarında güzel bir yer bulup hemen çadırımızı kuruyoruz ve karanlık olmadan ateşimizi yakıyoruz. Adında anlaşılacağı üzere Longoz Ormanı olduğu için ormanın altı tamamen su ve zemin bazı yerlerde bataklık tarzı olabiliyor.

İğneada Longoz ormanları kamp yapmak yasak değil ancak ateş yakmak yasak. O yüzden güvenli, etrafı taşla çevrili ya da mangal içerisinde ateş yakmakta fayda var. Etraf sakinleşince orman korucuları gelip ateş yakmanın yasak olduğu hakkında uyarıda bulunuyorlar onara yemeğimizi yiyip söndüreceğiz dedikten sonra gidiyorlar.

İlk gecemizi kurbağa sesleri, ağaçkakan kuşları ve yıldızlar altında geçiriyoruz. Gündüz sıcaklığına aldanmayın güneş battıktan sonra hava bir hayli soğuyor. Gece 6 dereceye kadar düşüyor.

İğneada Hamam Gölü

Black and fresh çadırı ilk kullanışımız ve sabah uykumuzu tamamen almış kalkıyoruz. Beklediğimiz performansı sağlıyor. Gölün etrafında yürüyüşe çıkıyoruz. Doğanın tadını çıkartıyoruz ve sanki orman bizim ev sahibiymişcesine günübirlik trekking için gelenlerle selamlaşıyoruz.

Çadırımızı bırakıp İğneada sahile doğru yola çıkıyoruz. Yaklaşık 20 dakika sürüyor. İğneada Longoz ormanları sapağına kadar yol mıcırlı sonrasında asfalt olarak devam ediyor. Önce Türkiye sınır köyü olan Beğendik Köyü’ne gidiyoruz.

İğneada Beğendik Köyü

Burada bir sınır kapısı olmadığı için yolun sonu askeriyeye çıkıyor, güzel ve büyük bir sahili var. İğneada merkezden daha sakin. Sonrasında merkeze dönüp marketten eksiklerimizi tamamlıyoruz. Battaniye alsak mı diye düşünüyoruz ama bir gece daha idare edebileceğimize karar verip Hamam Gölüne geri dönüyoruz. Geceyi yine huzur içinde, çadır komşularıyla ateş başında geçirip, bu sefer daha az üşüyerek sabahı ediyoruz. Güzel bir kahvaltının ardından çadırımızı hazırlayıp Laci’ye yerleştiriyoruz. Etraftaki çöplerimizi toplayıp yanımıza alıyoruz. Çünkü burada konteyner yada çöp bırakma alanı bulunmuyor ayrıca arkanızdan kimse çöplerinizi toplamıyor. Size bahşedilen bu doğanın kıymetini bilip size sunduğu güzelliklere karşı çöplerinizi geri de bırakmayın..

Bir sonraki kampta görüşünceye kadar huzurla kalın.

Bizden size notlar ;

1. İğneada Longoz Ormanları kamp yapmak yasak değil ancak ateş yapmak yasak. Korucularla tartışmayınız huylarına gidiniz.
  2. Kanoyla gezmek için sahilden başlamanız gerekiyor, Mert Gölünün etrafında kano kiralayabileceğiniz işletme bulunmuyor.
  3. Göllerde telefon tam anlamıyla çekmiyor, ara ara geliyor.
  4. Karşınıza su yılanı çıkabilir, o da sizden korkuyor panik yapmayın.
  5. İğneada Longoz Ormanlarında toplamda 4 göl var. Biz sadece Mert Gölü ve Hamam Gölüne gittik. Hamam gölünden sonra yol çok bozulduğu için devam etmedik.

Instagram Hesabımız DEVAMI YOLDA

YouTube Kanalımız DEVAMI YOLDA

Darlık Barajı Kamp Yazımızı Okumak İçin TIKLAYINIZ
İğneada Longoz Ormanları Giriş

İğneada Longoz Ormanları Nerede ?